DOMOWE ZAJĘCIA ESPANOLA NIÑOS - NR 2

#zostańwdomu, ćwicz w domu !!

Dla naszych młodych niñosków przygotowaliśmy rozpiskę z ćwiczeniami aby czas spędzony w domy spożytkować aktywnie i doskonalić umiejętności!

Niniejsze zadania udostępniamy wyłącznie rodzinom Española w prywatnym linku specjalnie dla Was.

Rozpisane poniżej ćwiczenia dla każdej z grup wiekowych można potraktować jako jeden długi trening lub też wybrać
poszczególne ćwiczenia i wykonywać je kolejno dzień po dniu.

Do dzieła !!

GRUPA 2-3 LATA

Wyzwania:

-potrafię się wydostać spod chusty

-potrafię powoli omijać przeszkody bez ich dotykania

-potrafię kopnąć piłkę do celu prawą i lewą nogą z pomocą rodzica


Słówko na ten tydzień:

Rodzice – Padres /Padres/

Potrzebny sprzęt:

-piłka

-papier toaletowy

-butelki (4-5 sztuk w różnym kolorze lub z różnymi nakrętkami)

-maskotki

-koc/ręcznik

Rozgrzewka:

Biegamy luźno po pokoju, na sygnał rodzica (luźny bieg po pokoju, na sygnał zatrzymujemy  się, wykonujemy ćwiczenie (x2-3) i biegamy dalej):

-zatrzymujemy się nieruchomo, krążymy ramionami w przód i w tył

-zatrzymujemy się, klaszczemy rączkami przed brzuchem i za pleckami (raz z przodu, raz z tyły)

-podskakujemy w miejscu na palcach jak najwyżej

-równowaga na prawej nodze, lewej nodze

-robimy przysiad

-kładziemy się na brzuchu i jak najszybciej wstajemy

-kładziemy się na plecach i jak najszybciej wstajemy

-siadamy na ziemi, nogi wyprostowane, łapiemy palcami u rąk za palce stóp (kolana prosto) i chwilę przytrzymujemy


Wyzwanie 1.

Ćw.1 

Do tego zadania potrzebna jest dwójka rodziców. Rodzice łapią koc stojąc naprzeciwko siebie po dwóch stronach koca, mocno go naciągając na wysokości klatki piersiowej bądź brzucha. Siedzi siadają pod kocem na środku. Rodzice powolutku odliczają od 1 do 5, na 5 puszczamy koc a zadaniem dzieci jest szybko wybiec tak żeby koc nie przykrył dzieci.

Ćw.2

Dziecko i rodzic wchodzą pod koc. Pod kocem na zmianę raz dziecko, raz rodzic podają jakiś przedmiot/maskotkę/zabawkę, który znajduję się w pokoju i na wskazany sygnał, dzieci i rodzice próbują jak najszybciej wyjść spod koca i znaleźć wskazany wcześniej przedmiot.


Wyzwanie 2.

Ćw.1

Rozstawiamy sprzęt (butelki, rolki papieru, maskotki) na ziemi w rozsypce, w niewielkich odległościach między sobą. Zadaniem dzieci jest pokonywać sprzęt bez dotknięcia we wskazany przez rodzica sposób (np. nad maskotkami przejdź tyłem, rolki papieru przeskocz, nad butelkami przechodzimy wysoko podnosząc nogi)

Ćw.2

Ustawienie sprzętu jak wyżej. Tym razem dzieci cały tor przechodzą tyłem tak żeby nie dotknąć żadnego sprzętu w torze (rodzice mogą pomóc).

Ćw.3

Sprzęt ustawiony jak w zadaniu wyżej. Tym razem dzieci i rodzice robią mały wyścig. Kto szybciej przebiegnie z jednej strony pokoju na drugi bez dotykania przeszkód.


Wyzwanie 3.

Ćw.1

Rodzice układają piłkę przed dzieckiem i ustawiają się przed dzieckiem (przodem do dziecka) w odległości metra. Zadaniem dziecka jest uderzyć (kopnąć) piłkę nogą w ręce rodzica (na zmianę prawą, lewą nogą). Rodzice łapią piłkę i ustawiają przed dziećmi ponownie.

Ćw.2

Ustawiamy butelki w rządku obok siebie, przed butelkami ustawiamy piłkę (w odległości metra). 

Rodzice pomagają dzieciom kopnąć piłkę tak żeby piłka przewróciła butelki.

Ćw.3

Jw. ale tym razem rodzice podają dzieciom kolor butelki (nakrętki), w który dzieci mają kopnąć piłkę.


Ćwiczenie wyciszające, relaksujące:

Kocia gimnastyka – dzieci bawią się w przeciągającego się kota. W pozycji na czworaka po kolei naciągają wszystkie części ciała: wyginają grzbiet do góry, wyciągają przed siebie ręce, przyginają grzbiet do podłogi, zwijają się w kłębek.

GRUPA 3-4 LATA

Wyzwania:

-potrafię podawać piłkę sprzed siebie do rodzica w zadaniu z kolorami

-potrafię rzucić piłkę za siebie z przysiadu

-pamiętam wszystkie części stopy i potrafię je wykorzystać, gdy rodzic daje mi zadanie


Słówka na ten tydzień:

Piłka – Pelota

Stopa – Pie /Pje/


Potrzebny sprzęt:

-butelki

-piłka

-papier toaletowy

Rozgrzewka:

Biegamy luźno po pokoju, na sygnał rodzica (luźny bieg po pokoju, na sygnał zatrzymujemy  się, wykonujemy ćwiczenie (x2-3) i biegamy dalej):

-zatrzymujemy się nieruchomo, krążymy ramionami w przód i w tył

-zatrzymujemy się, klaszczemy rączkami przed brzuchem i za pleckami (raz z przodu, raz z tyły)

-podskakujemy w miejscu na palcach jak najwyżej

-równowaga na prawej nodze, lewej nodze

-robimy przysiad

-kładziemy się na brzuchu i jak najszybciej wstajemy

-kładziemy się na plecach i jak najszybciej wstajemy

-siadamy na ziemi, nogi wyprostowane, łapiemy palcami u rąk za palce stóp (kolana prosto) i chwilę przytrzymujemy

Wyzwanie 1.

Ćw.1

Na ziemi przed dziećmi kładziemy przewrócone butelki. Dzieci stają przed butelkami z piłką w ręce a rodzice naprzeciwko swoich dzieci. Rodzic podaje dziecku kolor butelki, który dziecko ma przeskoczyć. Zadaniem dziecka jest przeskoczyć butelkę i rzucić piłkę  do rodzica sprzed klatki piersiowej, po czym tyłem wrócić na miejsce przed butelki.

Ćw.2

Ustawiamy butelki w rządku obok siebie, przed butelkami w odległości ok. 2 metrów ustawiamy rolki papieru/maskotę (jakąś przeszkodę do przeskoczenia). Dzieci z piłką w ręce przeskakują przeszkodę, po czym rodzic podaje kolor butelki, w który dzieci próbują rzucić piłką.

Ćw.3

Rodzic i dziecko kładą się na brzuchu w odległości ok. 1-2m. od siebie. Podajemy/turlamy piłkę do siebie rzucając sprzed klatki piersiowej (ręce pod brodą, łokcie wysoko do góry).


Wyzwanie 2.

Ćw.1

Dziecko i rodzic stoją naprzeciwko siebie. Dziecko trzyma piłkę oburącz. Zadaniem dziecka jest zrobić przysiad (piłka w rękach między nogami) wstając z przysiadu rzucamy piłkę do rodzica.

Ćw.2

Dziecko staje w rozkroku tyłem do rodzica, piłka trzymana oburącz. Zadaniem dziecka jest rzucić piłkę oburącz do rodzica stojącego za dzieckiem.

Ćw.3

Połączenie dwóch powyższych ćwiczeń. Dzieci stają tyłem do rodzica z piłką trzymaną oburącz. Zadaniem dziecka jest zrobić przysiad, po czym wstając rzucają piłkę oburącz za siebie do rodzica stojącego za dzieckiem.


Wyzwanie 3.

Ćw.1

Części stopy-dzieci i rodzice siadają obok siebie, rodzice pokazują i nazywają razem z dziećmi cz. stopy (przy każdej części wykonujemy jakieś dodatkowe zadanie):

-wewnętrzna część stopy-podnosimy zgięte w kolanach nogi do góry i próbujemy klaskać wewnętrznymi cz. stopy

-zewnętrzna część stopy-podnosimy zgięte w kolanach nogi i kręcimy się dookoła raz w prawą stroję, raz w lewą

-podeszwy-uderzamy podeszwami o ziemię

-palce-wstajemy i podskakujemy wysoko na palcach

-pięty-spacerujemy na piętach po pokoju

-podbicie-kładziemy się na brzuchu i uderzamy podbiciem o ziemię 

Ćw.2

Rodzice kładą piłkę przed dzieckiem i ustawiają się naprzeciwko dziecka w odległości 1-2 metrów. Rodzice podają dziecku cz. stopy oraz nogę, którą dzieci mają piłkę podać do rodzica.

Ćw.3

Ustawiamy slalom z rolek papieru, na końcu slalomu w rządku obok siebie ustawione butelki. Zadaniem dziecka jest przebiec slalomem między rolkami papieru, zatrzymać się przed butelkami i przewrócić wskazany kolor butelki wskazaną przez rodzica częścią stopy. Wracamy na początek slalomu na czworaka/w podskokach/czołgając się/jak raczek i wykonujemy ponownie zadanie aż zostaną przewrócone wszystkie butelki.

Ćwiczenie wyciszające, relaksujące:

Kocia gimnastyka – dzieci bawią się w przeciągającego się kota. W pozycji na czworaka po kolei naciągają wszystkie części ciała: wyginają grzbiet do góry, wyciągają przed siebie ręce, przyginają grzbiet do podłogi, zwijają się w kłębek.

GRUPA 4-5 LAT

Wyzwania:

-potrafię kozłować piłkę prawą i lewą ręką

-potrafię trafić w odbijającą się piłkę za pomocą rakiety prawą i lewą ręką forhendem 

-potrafię rozegrać mini grę w piłkę nożną z rodzicem


Słówka na ten tydzień:

Piłka – Pelota

Stopa – Pie /Pje/


Potrzebny sprzęt:

-piłka

-balon

- butelki 

Rozgrzewka:

Biegamy luźno po pokoju, na sygnał rodzica (luźny bieg po pokoju, na sygnał zatrzymujemy  się, wykonujemy ćwiczenie (x2-3) i biegamy dalej):

-zatrzymujemy się nieruchomo, krążymy ramionami w przód i w tył

-zatrzymujemy się, klaszczemy rączkami przed brzuchem i za pleckami (raz z przodu, raz z tyły)

-podskakujemy w miejscu na palcach jak najwyżej

-równowaga na prawej nodze, lewej nodze

-robimy przysiad

-kładziemy się na brzuchu i jak najszybciej wstajemy

-kładziemy się na plecach i jak najszybciej wstajemy

-siadamy na ziemi, nogi wyprostowane, łapiemy palcami u rąk za palce stóp (kolana prosto) i chwilę przytrzymujemy


Wyzwanie 1.

Ćw.1

Dzieci łapią piłkę oburącz. Próbują odbić piłkę od ziemi (skozłować) oburącz i złapać.

Ćw.2

Jw. tym razem dzieci próbują skozłować piłkę raz prawą ręką, raz lewą ręką (po każdym odbiciu piłki od ziemi łapiemy piłkę oburącz po czym próbujemy drugą ręką).

Ćw.3

Dzieci próbują skozłować piłkę prawą ręką, złapać piłkę oburącz, podać oburącz sprzed klatki piersiowej do rodzica. Rodzic łapie, rzuca z powrotem od dzieci. Dziecko łapie, kozłuję piłkę lewą ręka i znów rzuca do rodzica itd.


Wyzwanie 2.

Ćw.1

Balon na ziemi. Dzieci i rodzice z pustą butelką w ręce. Zadaniem dziecka i rodzica jest odbijać balon do siebie za pomocą butelki.

Ćw.2

Dzieci próbują odbijać balon w powietrzu za pomocą butelki jak najwięcej razy (tak żeby balon nie spadł na ziemię).

Ćw.3

Rodzic rzuca balon do dziecka. Zadaniem dziecka jest odbić balon za pomocą butelki forhendem (ćwiczy prawa i lewa ręka).


Wyzwanie 3.

Ćw.1

Rodzic z piłką na ziemi. Zadaniem rodzica jest jak najdłużej utrzymać się z piłką przy nodze, zadaniem dziecka jest zabrać (nogą!) piłkę rodzicowi. Jak się uda, zamiana (dziecko utrzymuje się przy piłce, rodzic odbiera piłkę).

Ćw.2

Ustawiamy 3-4 puste butelki w rządku obok siebie. Rodzic zasłania butelki a dziecko prowadząc piłkę próbuje minąć rodzica (rodzic powoli się przesuwa utrudniając zadanie dziecku) i piłką przewrócić butelki rodzica.

Ćw.3

Mini mecz. Ustawiamy bramki z butelek i robimy mini mecz piłki nożnej. Dziecko konta rodzic.


Ćwiczenie wyciszające, relaksujące:

Kocia gimnastyka – dzieci bawią się w przeciągającego się kota. W pozycji na czworaka po kolei naciągają wszystkie części ciała: wyginają grzbiet do góry, wyciągają przed siebie ręce, przyginają grzbiet do podłogi, zwijają się w kłębek.

 
unnamed.png

POWODZENIA!

Sprawdź też zadania w naszych filmikach na YouTube.

Pochwal się jak ćwiczysz na mediach społecznościowych oznaczając naszą fundację lub zwyczajnie wyślij do nas zdjęcie lub film, który będziemy mogli pokazać, jak dzielnie pracujecie w domu nad nowymi uiejętnościami

 

+48 537 183 021

Tarnogórska 241, 44-100 Gliwice, Poland

©2020 by Academia Española. Proudly created with Wix.com